خانه آموزش سئو

آموزش سئو

آموزش سئو رایگان

عصر امروزی به دنیای ارتباطات شهرت دارد و کسب و کار های امروزی هم اگر به دنبال طیف گسترده تر مخاطب هستند باید با ارتباطات و اینترنت فعالیت خود را تنظیم نمایند. این امر تنها شامل احداث سایت و فعالیت در آن نمی شود، بلکه باید با فعالیت های رسانه ای پیوسته و سئوی قوی اقدام به بهبود رتبه بندی وبسایت نموده و همواره در مسیر یادگیری و آموزش سئو پیش رفت. سئو یا همان بهینه سازی وبسایت برای دستیابی به جایگاه های برتر گوگل، علم گسترده ای است که بدست آوردن آگاهی لازم و دانش مورد نیاز فعالیت در آن به سال ها کسب مهارت نیاز خواهد داشت. در کنار آشنایی با اصول سئو، آشنایی با عوامل رتبه بندی گوگل و به روزرسانی های آن در کنار تمامی عواملی که بر روی رتبه بندی وبسایت ها تاثیرگذار هستند هم نقش بسیار موثری در زمینه سئو داشته و یک متخصص سئو همواره به بررسی و تحقیق نیاز خواهد داشت. اگر بخواهیم بطور خلاصه به سئو و فرآیند های آن بپردازیم، ابتدا بهتر است بدانید که سئو یکی از اساسی ترین روش های مورد استفاده وبسایت ها برای دستیابی به جایگاه های برتر گوگل بوده و از همان ابتدای ساخت وبسایت شما نیاز به خدمات سئو خواهید داشت. می توان اینگونه بیان کرد که سئو با وجود تمامی فرآیند های آن و استراتژی هایی که به انجام می رسد، یک فرآیند زمانبر بوده و شما برای مشاهده نتایج آن نیاز به ماه ها زمان خواهید داشت. اما می توان گفت نتایج سئو نسبت به تبلیغات رسانه های بسیار پایدارتر بوده و می تواند ترافیک پایداری را برای وبسایت شما ایجاد نماید. همانطور که می دانید حتی یک اختلاف جایگاه در رتبه بندی جست و جو نسبت به رقیب شما می تواند درآمد شما را به میزان بسیار زیادی تغییر دهد. همین موضوع نقش و اهمیت سئو برای هر وبسایت را بیش از پیش برای ما روشن ساخته و می تواند ضرورت استفاده از سئو را برایتان شرح دهد. در حالت کلی می توان تکنیک های مورد استفاده در سئو را در سه دسته سئوی کلاه سفید، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه خاکستری خلاصه کرد. در هر یک از این دسته بندی ها از روش های متفاوتی برای دستیابی به جایگاه های برتر استفاده می شود و این تکنیک های مورد استفاده شما است که باعث افزایش یا کاهش سرعت دسترسی شما به جایگاه های برتر رتبه بندی خواهد شد. در سئوی کلاه سفید تمامی تکنیک ها مورد تایید گوگل بوده و وبسایت شما حداقل میزان ریسک پنالتی شدن را خواهد داشت، اما طبیعتاً این تکنیک ها بسیار زمانبر بوده و در نتیجه در اغلب شرکت های سئو از سئوی کلاه خاکستری برای بهبود وضعیت وبسایت شما استفاده می شود. در چنین شرایطی سعی می شود تا با ریسک بسیار کم پنالتی شدن وبسایت شما در زمان کمتری به جایگاه های برتر دست یافته و بدین ترتیب شما با سرعت مناسب تری پیشرفت می کنید. اما در سئوی کلاه سیاه از هر تکنیکی برای دسترسی شما به جایگاه های برتر در سریع ترین زمان ممکن استفاده می شود و شما همواره ریسک جریمه های گوگل را خواهید داشت. اما یک متخصص باتجربه سئو علاوه بر اینکه به روش های ایمن دستیابی به رتبه های برتر گوگل می نگرد، بلکه با استفاده از مناسب ترین ابزار های سئو به این روند سرعت بخشیده و با تبیین استراتژی تحقیق کلمات کلیدی مناسب در کنار تولید محتوای سازگار با سئو می کوشد وبسایت شما را در بهترین جایگاه های ممکن قرار دهد. بطور کلی می توان اینگونه بیان کرد که تکنیک های بکار رفته در سئو از نظر دسته بندی دیگری بر اساس زمینه مورد نظر شما به سئوی تکنیکال، سئو داخل صفحه و سئو خارجی طبقه بندی می شوند که هر یک از این عوامل خود دارای روش های مختلف برای بهینه سازی بخش های مختلف سایت شما می باشد. وبسایت شما از همان مرحله ابتدایی به سئو تکنیکال نیاز خواهد داشت، در واقع می توان گفت با انتخاب هاست مناسب و قالب مناسب سایت از همان ابتدا پایه قوی سئو ایجاد خواهد شد. وبسایت شما باید به صورت ریسپانسیو یا واکنشگرا طراحی شده تا برای کابران تلفن همراه هم قابل استفاده باشد. تنها بدین شکل می توان برای طیف گسترده ای از مخاطبان که امروزه بوسیله تلفن همراه اقدام به جست و جوی محتوای مورد نظرشان می نمایند آماده سازی نمود. در زمینه بهبود سرعت لود سایت و همچنین بهینه سازی های بصری هم باید به دقت استراتژی های موجود در سئو را پیاده سازی کرده و سفر خرید مشتری را بررسی و اقدام به رفع هر نوع مشکلات احتمالی نمود. همانطور که می دانید ما در سئوی داخل صفحه به تمامی عوامل موجود در وبسایت شما توجه خواهیم داشت و در واقع محتوای سایت شما و مواردی همچون لینک سازی های داخلی در کنار طراحی بصری مناسب و کاربرپسند مورد توجه هستند. امروزه گوگل از نشانه های تجربه کاربر هم برای رتبه بندی جست و جو استفاده می کند، در نتیجه میزان ماندن کاربر در سایت، سرعت سایت شما، تحوه تعامل کاربر با سایت، نرخ کلیک و بطور کلی مخاطب بیشتر شما می توانند سیگنال های مناسبی برای رتبه بندی بهتر شما به گوگل ارائه دهند. در کنار آن نقشه سایت و انواع کدنویسی ها باید به گونه ای باشند که سایت بطور کامل برای موتور های جست و جو قابل مشاهده بوده و بدین ترتیب با بهینه سازی در چنین مواردی رتبه بندی شما بیش از پیش تقویت خواهد شد. در این زمینه همواره با تحقیق کلمات کلیدی رقابتی تر و تولید محتوای سازگار با سئو وبسایت شما به روز نگاه داشته می شود تا در کنار افزایش مخاطب سودآوری شما هم افزایش یابد. و اما در سئوی خارجی تمرکز بر روی عوامل خارجی تاثیرگذار بر رتبه بندی شما است، به عنوان یکی از مهم ترین مثال های این مورد بک لینک ها و لینک های خارجی سایت را شاهد هستیم که در کنار فعالیت رسانه ای قدرتمند و فعال در رسانه های اجتماعی مختلف همه و همه می توانند باعث هدایت مخاطب بیشتر به وبسایت شما شوند. حال که با آموزش سئو به صورت خلاصه همراه ما بودید، حتماً متوجه شده اید که می توان با یادگیری سئو و عوامل موثر بر رتبه بندی سایت همواره در مسیر سودآوری بیشتر حرکت کرده و در کنار آن با ساختن یک وبسایت سازگار با سئو ترافیک مناسبی را از موتور های جست و جو دریافت کرد.

آموزش سئو